• Nieuws
  • Agenda 2016
  • Links
Made 2012

Zaterdag 16 juni mocht er afgereisd worden naar Made. Het Powerweekend in Made is één van de grootste wedstrijden in Europa. Met heel veel verschillende klassen en een altijd gezellig feesttent beloofde het een mooi weekend te worden. Met een kleine vertraging werd er afgereisd naar Made.


Aangekomen in Made had team Red Impact een mooi plaatsje vrij gehouden. De gehuurde frietkar stond al op zijn plek en met de beide bussen als afscheiding werd er een mooi en gelijk al gezellig rood-groen kamp gecreëerd. De oude vertrouwde kip-caravan was ook geïnstalleerd en langzaam aan werd er afgereisd om de baan te bekijken. Het weer was prima en dit leek de rest van de avond ook zo te blijven. Tijdens de pro-stock klasse viel er toch een flinke bui, voor chefkok Spelt en M. Pesselse was dit een reden om de eerste snacks en patat in het vet te gooien. Toen het weer droog was werd de baan weer opgezocht en kon na enige tijd met een volle maag de 4,5 ton SuperSportklasse beginnen! Erik Peeters had de proeftrek en reed een hele makkelijke FullPull. Door de wedstrijdleiding werd besloten om de sleepwagen zwaarder te zetten en dus was het Laurens met de John Deere 4020 die ook een proeftrek had. Er werd gekozen voor een hoog verzet, maar helaas kreeg de John Deere deze net niet goed rond op de taaie baan. De motor kwam eigenlijk de gehele run niet goed op toeren en uiteindelijk stond de sleepwagen stil op 97,21. Geen FullPull dus, maar gelukkig was dit de proeftrek en mochten we terug komen. Ook werd besloten door de wedstrijdleiding om de sleepwagen weer iets lichter te zetten. De volgende deelnemer ging dus de eerste officiële afstand neer zetten en dit was niet de minste deelnemer. Het rood-met-gele monster werd voor de sleepwagen gezet. In een run zoals we die kennen van the Mystery werd er een eenvoudige FullPull op het scorebord gezet. Na the Mystery was het Mannheim Miracle die dit resultaat mocht gaan evenaren. In een goede run kwam Niels Bruggeman er echter niet en strandde de machine bij 97,64.

Henri versluis zat vandaag achter het stuur van de Red Impact. De Inter loopt de laatste tijd weer steeds beter en liet dat vandaag ook zien, in een hele mooie run, met een prima balans werd er een dikke FullPull neer gezet. Blue Thunder, naar Made gekomen met hun schitterende nieuwe bus, herhaalde dit trucje in de run daarna en ook Dragon Deere wist een FullPull neer te zetten. Na deze John Deere was het Aardbeienkoning Erik Peeters die zijn proeftrek over ging doen. In een strakke run wist ook de man uit Hoeven een FullPull neer te zetten. De tweede machine die een proeftrek had en deze dus over kwam doen was Simply Green. Laurens had een betere start dan de eerste run, de laatste paar meters was de balans goed en ging de trekker er ‘lekker in hangen’. En dus voegde wij ons met deze goede run ook bij het rijtje finalisten. White Shadow was er na de turbo schade ook weer eens bij. Op nieuwe banden ging Hans Heeshakker de strijd weer aan. Deze strijd was helaas niet langdurig, na enkele tientallen meters was er een harde klap en had team White Shadow de volgende fikse tegenvaller. Weer turboschade. De afstand voor de statistieken was uiteindelijk 39,12. Het geheim uit de vallei begint ook steeds beter te draaien en zet goede resultaten neer. Ook vandaag had de John Deere een goede run en werd er door Secret off the Valley een FullPull genoteerd. Black Magic kwam met 96,88 net te kort voor de FullPull. De bijschrijvers Maximum Massey (90,98) en Wild Pirate (95,03) wisten allebei geen FullPull te behalen en dus werd de finale met 7 trekkers verreden.
Het was de boze wolf himself die, in de eerste finalerun, de trekker voor de sleepwagen manoeuvreerde. In een goede run werd er een afstand van 98,07 genoteerd. De vraag was wie deze afstand van the Mystery nog kon verbeteren. De eerste die antwoord ging geven was Henri Versluis op de Red Impact. Net als de kwalificatie run had de Inter weer een hele goede run. Op het oog was de machine heel dicht bij die van the Mystery en was het niet te zeggen wie er verder was. Het scorebord gaf uiteindelijk uitslag. Met 99,45 was Red Impact ruim een meter verder dan de Valtra en dus zou voor het eerst dit seizoen the Mystery niet op de bovenste trede van het podium staan. Blue Thunder was de volgende die het ging proberen. De Ford was goed onderweg, maar plotseling was de run over. Achteraf bleek dat de noodstop op de sleepwagen automatisch was getrokken. Dragon Deere ging vervolgens aanhaken, maar na een hoop wachten en veel onduidelijkheid langs de baan werd de John Deere weer weg gesleept. Erik Peeters haakte vervolgens aan. Maar net als Blue Thunder hetzelfde probleem. De Turbo-Aardbei was goed op weg, maar plotseling was het over met de run. Weer vanwege de noodstop, er waren dus problemen met de sleepwagen waardoor uit veiligheidseisen automatisch de noodstop werd getrokken. Simply Green was de volgende die aan moest haken, maar na lang overleggen werd besloten om de klasse te neutraliseren. De 7 finaledeelnemers deelden de punten en het prijzengeld.
In eerste instantie een raar besluit, op de banen 1 en 3 was de klasse al afgelopen en stonden er 2 sleepwagens die gebruikt konden worden. Er werd echter niet meer gereden. De organisatie van de wedstrijd in Made had maar vergunning tot een bepaalde tijd, de organisatie vond het met het oog op de editie van volgend jaar een te groot risico voor de vergunning om de finale over te rijden. En dus werd deze beslissing genomen. Erg jammer, maar wel is gebleken dat the Mystery te verslaan is en dat geeft goede moed voor de komende wedstrijden!
Na afloop van de klasse werd de frietkar weer aangeslingert en de nodige kilo’s friet en snacks weg gebakken. Chefkok van Lomwel hield de frietkar tot in de late uurtjes bemand en ondanks een ‘rare’ afloop van onze klasse was het nog tot het weer licht werd erg gezellig in het groen-rode kamp!


De volgende dag startte iedereen weer langzaam op en werd er lekker ontbeten met onder andere aarbeiden van Erik Peeters. (Nog bedankt daarvoor) Vervolgens konden er nog enkele klasses gekeken worden en de zooi opgeruimd worden. Uiteindelijk konden we ondanks de neutralisatie van de finale terug kijken op een geslaagd Powerweekend in Made. De volgende wedstrijd is vrijdag 22 juni in Hoog-Blokland. De volgende competitiewedstrijd is die zaterdag (23e) erna in Oudenhoorn.

 

 
  • Geschiedenis
  • Technische info
  • Sponsors
  • Subsponsors
  • Wedstrijdverslagen
  • Competitiestand
  • Uitslagen
  • Club van 100
  • Filmpjes
  • Fotoalbum
  • Te Koop / For Sale

Onze sponsors

  • optima.jpg
  • van-dijk-constructies.jpg
  • teus-vlot.jpg
  • de-kok-jamo.jpg
  • kroonoil.jpg
  • arie-de-rode.jpg
  • biemond-en-van-pelt.jpg
  • koedood.jpg
  • van-der-pol.jpg
  • mourik-loonbedrijf.jpg
Previous Volgende Play Pause

Bezoekers

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterVandaag62
mod_vvisit_counterGisteren72
Visitors Counter

Support by JoomlaPanel